Ερωτήσεις

Μαΐου 13, 2009

fais

Έχει δικαίωμα ένας συγγραφέας να κάνει έργο (για) την Κούνεβα; Έχει δικαίωμα ένας συγγραφέας του κινήματος να κάνει έργο (για) την Κούνεβα; Έχει δικαίωμα ένας αστός συγγραφέας να κάνει έργο (για) την Κούνεβα; Έχει δικαίωμα ένας αστός συγγραφέας να κάνει ένα κακό έργο (για) την Κούνεβα; Έχει δικαίωμα ένας αστός συγγραφέας να κάνει ένα καλό έργο (για) την Κούνεβα; Έχει δικαίωμα ένας μέτριος συγγραφέας του κινήματος να κάνει ένα μέτριο έργο (για) την Κούνεβα; Έχει δικαίωμα ένας καλός συγγραφέας του κινήματος να κάνει ένα κακό έργο (για) την Κούνεβα; Έχει δικαίωμα ένας οποιοσδήποτε συγγραφέας να κάνει ένα οποιοδήποτε έργο (για) την Κούνεβα; Μπορούμε να συζητάμε και να ασκούμε κριτική με τις ώρες. Όμως κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παριστάνει την αστυνομία τέχνης του κινήματος. Εις βάρος όχι της τέχνης, όχι ενός αστού συγγραφέα, όχι ενός καλού ή μέτριου ή κακού έργου, αλλά εις βάρος μιας σπουδαίας συλλογικής υπόθεσης αλληλεγγύης.

: φωτό κλεμμένη από [εδώ]

Advertisements

30 Σχόλια to “Ερωτήσεις”


  1. «Έχει δικαίωμα ένας οποιοσδήποτε συγγραφέας να κάνει ένα οποιοδήποτε έργο (για) την Κούνεβα;»

    Καμία κουβέντα, καμία κριτική, για καμία ώρα.
    Έχει.

    ***
    Από κει και πέρα, ας κάνουμε συζήτηση για τον αν το έργο είναι καλό ή για το αν και πώς εξυπηρετεί κάποιο σκοπό.

  2. manos Says:

    Δικαίωμα έχει. Ηθικό έρεισμα δεν ξέρω. Εκεί μπορεί να φάμε λίγη ώρα.

  3. Theorema Says:

    http://www.lifo.gr/content/x6/2017

    mano, krot, ρίξτε μια ματιά κι εδώ.


  4. Για ποια ηθική μιλάμε, Μάνο; Η τέχνη κρίνεται μόνο από τον χρόνο τελικά. Η ηθική δεν έχει θέση σε συζητήσεις για την τέχνη.
    Άντε, να σου δώσω 3 λεπτάκια, επειδή είσαι ασύ δλδ.

    Θεωρέμα, με εξαίρεση την τελευταία παράγραφο, από τις λίγες φορές που συμφωνω με το Στάθη.

  5. manos Says:

    Ευχαριστούμε Θεωρέμα, καλά τα λέει ο Τσαγκ.

  6. manos Says:

    Θέλω να πω ένας κακός αστός συγγραφέας δεν μπορεί να καταλάβει ούτε το πρόσωπο Κούνεβα ούτε την αγωνία και τον αγώνα του.


  7. Πιθανώς, αλλά ποιος έχει δικαίωμα να του αρνηθεί να εκφράσει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του, με όποιον τρόπο αυτός κρίνει καλύτερο;

    [εδώ επιτρέπουμε στον Τεό να εκφράζεται δλδ…]

  8. Μάνος Says:

    Συμφωνώ με Κρότκαγια.
    Αυτό που θα κριθεί σίγουρα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι το μήνυμα που θα περάσει το βιβλίο στους νεότερους.

    Thorema, ανατριχιαστική η παρακάτω πρόταση από το link:
    «Όταν μια άλλη ομάδα πήγε σε ένα πάρτι υπέρ της Κούνεβα στο Bios»…
    🙂

  9. Herr K. Says:

    Ας μην το κάνουμε θέμα (δεν είναι)

  10. manos Says:

    Ενας κακός θεατρικός συγγραφέας μπορεί να θέλει να κάνει δημόσιες σχέσεις με αφορμή μία Κούνεβα. Μέρος της αισθητικής του θα είναι και αυτή η στάση. Ξεκάθαρα το ποστ τάχθηκε κατά της ομάδας που έδρασε όπως έδρασε. Το κίνημα δεν μπορεί να επιτίθεται ποτέ με αυτό τον τραμπούκικο τρόπο.

    Μάνο, πιστεύω ότι και οι εισβολείς στο Bios είχαν ένα ηθικό έρεισμα.

  11. manos Says:

    Λέγε χερκάπα, άσε τα λακωνικά.

  12. Herr K. Says:

    «Λακωνικά». Πολύ ορθά! Οχι «ελλειπτικά»


  13. Αυτό είπα κι εγώ: είναι δικαίωμά του να το κάνει. Είναι δικαίωμά μου να κρίνω το έργο ως κακό, PR related ή ό,τι άλλο θες. Δεν έχω δικαίωμα να σπάσω το θέατρο.
    Άλλο το θέατρο, άλλο η τράπεζα, παρεμπιπτόντως. Μάλλον τα παληκάρια δεν το έχουν πάρει γραμμή.
    Και, εννοείται, άλλο το Bios…

    Χερρ Κάππα, δεν το κάνουμε θέμα. Απλά περνάμε την ώρα μας, σχολιάζοντας.

  14. το βυτίο Says:

    πάντως η τελευταία φράση του Τσ. είναι φάουλ. και άσχημο μάλιστα.

  15. stelios Says:

    Εγώ λέω να προτείνουμε στα παιδιά να κάνουν μια επιτροπή, ένα ιερατείο ας πούμε, που θα κρίνει τι και πώς και για ποιον πρέπει να λέγεται, στην τέχνη στην πολιτική, παντού.


  16. oh mon dieu, τι ριζικές αλλαγές είναι αυτές!
    σας έπιασε για τα καλά η άνοιξη, ε? 🙂

  17. stelios Says:

    Εδώ πάντως μας έχει ταράξει στη βροχή.

  18. Herr K. Says:

    Τελικά, έτσι για να καταλάβουμε, επίθεση στο Bios είναι δικαιολογημένη, αλλά στο θέατρο όχι; (αν ναι, γιατί όμως;)

  19. stelios Says:

    Κατά τη γνώμη μου, πάντως, και με βάση αυτά που διάβασα για το περιστατικό, ούτε η επίθεση -στο βαθμό που ήταν επίθεση- στο BIOS δεν είναι δικαιολογημένη. Γενικώς, θεωρώ μη αποδεκτό το να συμπεριφέρεται ο οποισδήποτε -συλλογικότητα, άτομο, αγέλη- ως ιδιοκτήτης προσώπων, αρχών ή αξιών. Να προσθέσω και εγώ στις ερωτήσεις του Μάνου: σε ποιον ανήκει η Κούνεβα;

  20. manos Says:

    Καμία επίθεση δεν είναι δικιολογημένη. Αλλά υπάρχει διαφορά στο tonality της κάθε μιας. Η σκάλα προτιμά άλλες μορφές αποδοκιμασίας.
    (Πάντως είναι προκλητικό να λένε ότι θα διατεθούν τα έσοδα από την πρώτη και την τελευταία παράσταση στην Κούνεβα. Μιλάμε δηλ. για κοροϊδία.)

    Ναι, Κροτ, άργησε αλλά μας έπιασε.

  21. mondouble Says:

    «Σε αυτούς τους καιρούς, το να μιλά κανείς είναι μια αυτοκτονία. Αλλά και το να μη μιλάει είναι μια δολοφονία. Μιλάμε, λοιπόν, αναθέτοντας την επιβίωση στην τύχη» δια στοματος Κουνελλη

  22. manos Says:

    Να μιλάμε περισσότερο, μον ντουμπλ. Να προσπαθούμε να καταλάβουμε.


  23. Χερρ Κάππα, προσωπικά προσυπογράφω την άποψη του Μάνου.

    Στέλιο, κι εμάς η βροχή μας έχει ταράξει, αλλά κάνουμε πως δεν την βλέπουμε!

    Μάνο, κάλλιο αργά παρά ποτέ. Πείτε της να μη βιαστεί να φύγει.

  24. monte Says:

    Ένας μέτριος σύγγραφέας σίγουρα έχει δικαίωμα να γράψει επειδή και να θέλει δε μπορεί να ενοχλήσει κανένα.
    Ένας σπουδαίος συγγραφέας, όπως είναι ο Φάις; Μάλλον όχι. Μάλλον σε αυτόν είναι που δεν επιτρέπουν να εκφραστεί επειδή ένας τέτοιος, διάολε, θα κάνει τον κόσμο να σκεφτεί

  25. manos Says:

    Monte, λέτε να υπήρχε συστημική σκέψη πίσω από το χτύπημα;

  26. manos Says:

    Το σκέφτομαι και το ξανασκέφτομαι, και τείνω να καταλήξω στο ότι πολιτικά η ενέργεια είναι απαράδεκτη, χωρίς όμως να στερείται ηθικής βάσης. Θα έπρεπε να βρεθεί ένας πιο διαυγής τρόπος δράσης που να ανοίξει με άλλους όρους τη συζήτηση και να εκθέσει τον Φάις και το έργο του μπροστά στον κόσμο του κινήματος και της κριτικής.

  27. stelios Says:

    Τι σημαίνει «χωρίς όμως να στερείται ηθικής βάσης», Μάνο; Ότι υπάρχει δίκιο πίσω από την ενέργεια, αλλά έπρεπε εκφραστεί με άλλο τρόπο; Ότι δηλαδή ο Φάις δεν έχει το δικαίωμα να ανεβάσει ένα τέτοιο έργο, αλλά πρέπει να βρεθεί ένας άλλος τρόπος να το καταδείξουμε; Αν εννοείς αυτό, διαφωνώ. Η ενέργεια δεν έχει κατά τη γνώμη μου καμία ηθική βάση, γιατί δεν υπάρχει ηθική βάση στην απαγόρευση καλλιτεχνικού έργου.

    Αν πάλι εννοείς ότι το έργο πιάνει το θέμα λανθασμένα, κατά τη γνώμη κάποιου, τότε μπορεί αυτός ο κάποιος να γράψει ποστ, να κάνει μια παρέμβαση στην ίδια την παράσταση με μια ανακοίνωση και ένα κείμενο, να κρεμάσει ένα πανό απέναντι από το θέατρο κ.ο.κ.

  28. manos Says:

    Αυτό που θέλω να πω είναι πως έχουν δίκιο όσοι θύμωσαν με το Φάις και για τη στάση που κράτησε απέναντι στο Δεκέμβρη και στο πώς χειρίζεται στο έργο το πρόσωπο Κούνεβα και για τον τρόπο με τον οποίο πρόβαλε την παράσταση ο αστικός τύπος.
    Η συγκεκριμένη πράξη όμως αρμόζει σε τραμπούκους ακροδεξιούς και γι’ αυτό πολιτικά είναι απαράδεκτη. Δείχνει αυταρχικά εξουσιαστικά αντανακλαστικά, και ασφαλώς δίνει επιχειρήματα στην απέναντι όχθη. Ο Μαγκλίνης στην Καθημερινή μίλησε για ακροαριστερά στοιχεία. Αλλοι λένε, εμείς τα λέγαμε από τότε που κάποιοι διέκοπταν παραστάσεις. Δίνει άλλοθι να το παίζουν προοδευτικοί και τάχαμου υπέρμαχοι της ελευθερίας της τέχνης, οι πάντες.
    Φυσικά η ηθική εξετάζει τις προθέσεις, έτσι δεν είναι; Ενώ η πολιτική το αποτέλεσμα…

  29. stelios Says:

    Εγώ πάντως διαφωνώ και με την πρόθεση και με το αποτέλεσμα.

  30. manos Says:

    Στέλιο, δεν ξέρω με τόσες αποχρώσεις αν είναι σαφές: Ακόμα και αν είχαμε να κάνουμε με ένα έργο ακραία αντιδραστικό – που τέτοιο δεν είναι το συγκεκριμένο – θα ήταν απαράδεκτο να διακοπεί με αυτό τον τρόπο.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: