Ποιος είναι;

Απρίλιος 28, 2009

ritsos

Τον πλησίαζαν από διαφορετικές μεριές, άνθρωποι κουρασμένοι, ταξιδιώτες, αγκιτάτορες μιας καθημερινής υποχώρησης χωρίς επίγνωση, ανυπόμονοι, λεπτεπίλεπτοι από δειλία ή από γενναιότητα, σκληροτράχηλοι δικαστές, γυναίκες, αγόρια και μικρά κορίτσια και τον ρωτούσαν – επίμονα: Ποιος είσαι; Είσαι δικός μας; Είσαι ξένος; Πολίτης, ποιητής, οδοκαθαριστής για το μέλλον; Για ποιο μέλλον;
Και εκείνος σε τρίτο, δεύτερο και πρώτο πρόσωπο μαζί, απαντούσε ήρεμα: Πολλά χιλιόμετρα περπάτησα, την πρώτη και την τελευταία μου λέξη την είπαν ο έρωτας και η επανάσταση, όλη μου τη σιωπή την είπε η ποίηση.

: Πρωτομαγιά του 2009, εκατό χρόνια από τη γέννηση του Γιάννη Ρίτσου.

5 Σχόλια to “Ποιος είναι;”

  1. Theorema Says:

    Αχ μωρέ Μάνο, καλά που υπάρχεις και αξιωνόμαστε τόσο όμορφα κείμενα…

  2. maurochali Says:

    (κι ίσως κάποτε-κάποτε αναρωτιότανε κι ο ίδιος: ποιος είμαι; είμαι δικός τους; είμαι άλλος; κι αυτοί ποιοι είναι; Κι άλλοτε νομίζεις ότι την είχε στο χέρι την απάντηση έτοιμη κι άλλοτε ότι απλώς δεν είχε ιδέα, και μερικές φορές ήταν και τα δυο μαζί)

  3. manos Says:

    Ευχαριστώ πολύ για όσα καλά λόγια αφήνετε στο κατώφλι μου – κάθε λέξη είναι μια έξοδος για μια συνάντηση, ας μην ξεχνάμε.


Σχολιάστε

