Γειτονιές σε αφύπνιση

Μαρτίου 31, 2009

gkontosfyris_photo

Ακούστε κάτι σοβαρό. Εδώ και καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη ένα κίνημα στις γειτονιές της Αθήνας. Εξάρχεια, Ελαιώνας, Χολαργός, Ελληνορώσων. Διαφορετικές αφορμές, ίδια υπόθεση. Ο κόσμος έχει παραδεχτεί την κατάσταση, και θέλει να την αλλάξει. Το αίτημα είναι η συλλογικότητα και φαίνεται να κινείται ξανά ο τροχός. Μετά τη σκουριά που μάζεψε τη δεκαετία του ατομισμού, μετά την παραίτηση και την απάθεια του καναπέ. Υπάρχει μια αυθόρμητη διάθεση για συμμετοχή σε αγώνες που ξεκινούν και κλιμακώνονται αμεσοδημοκρατικά. Υπάρχει ένα πλούσιο υπέδαφος πολιτικής συνειδητοποίησης: δεν έχουμε εμπιστοσύνη σε καμιά κυβέρνηση ούτε στο κράτος, στους νόμους και τους θεσμούς του. Μόνη μας ελπίδα η δημοκρατία των συνελεύσεων και των αγώνων.

 

: εικ. Γιώργος Κοντοσφύρης, από [εδώ]

Advertisements

45 Σχόλια to “Γειτονιές σε αφύπνιση”


  1. Καιρός ήταν. Πιαστήκαμε τόσα χρόνια στους καναπέδες.
    (Πολύ ωραία φωτογραφία)

  2. S G Says:

    το αιτημα ειναι η συλλογικοτητα? δηλαδη αυτος ειναι ο σκοπος?

    παρεπιμπτοντως οι γκρινιες στον Χολαργο ειναι καλος παραδοσιακος ατομικισμος ή εστω τοπικισμος: αν δεν ειχε γινει η αττικη οδος θα ειχε πνιγει η υπολοιπη Αθηνα ακομα περισσοτερο. Καλα εκανε και εγινε και ας γινυν αλλες 3-4.


  3. SG, ας γίνουν άλλες 3-4, σωστά. Πέραν του ότι θα μπουκώσουν κι αυτές εντός τριετίας η καθεμία, έτσι κι αλλιώς, μετά θα φροντίσει η κυβέρνηση μαζί με το επίδομα θέρμανσης, να δώσει και επίδομα φυάλης οξυγόνου.

    Εμένα προσωπικά ποσώς με ενδιαφέρει άλλωστε. Ζω σε μια πόλη με λιγότερους κατοίκους, λιγότερα αυτοκίνητα, περισσότερα πάρκα και πράσινους χώρους, και καλύτερες υποδομές για μέσα μεταφοράς.

  4. worldcity Says:

    Είναι γεγονός – και δεν συμβαίνει μόνο στην Αθήνα: Βέροια, Πτολεμαΐδα, Κοζάνη, Σέρρες, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά. Συμμετέχουν και πολλοί νέοι.

    worldcity

  5. manos Says:

    Καλημέρα Κροτ, με αφορμή αυτό του γκράνμα έγραψα κι εγώ.

    Ες Τζι, η συλλογικότητα είναι ο αναγκαίος όρος. Δεν θέλω μια πόλη με περισσότερους αυτοκινητόδρομους, λυπάμαι. Θέλω λιγότερα αυτοκίνητα.

    Στεριανή ζάλη, μερσί. Μεγεια το άβαταρ!

    Worldcity, χαίρομαι για τη γνωριμία.

  6. il trovatore Says:

    Μάνο
    και γώ τα ίδια βλέπω. Ας σηκωθούμε απο τους καναπέδες και βλέπουμε μετά.

  7. S G Says:

    μανο αν αναφερεσαι σε μενα, σου γου, σιγμα γαμμα, ες γκε, εσε χε, ή ακομα και σου τζου. οχι εσ τζι σε παρακαλω.

    Τι εννοεις συλλογικοτητα ειναι ο αναγκαιος ορος? Ισως δεν αναφερομαστε στην ιδια λεξη, συλλογικοτητα ειναι κατι σαν μια ομαδα ανθρωπων, δεν ειναι μια ιδιοτητα οπως συντροφικοτητα ή κατι τετοιο. Αν εννοεις οτι χρειαζομαστε κοινωνια πολιτων, ενδιαφερον για τα κοινα κτλ συμφωνω απολυτως. Αν εννοεις συλλογικοτητα με την εννοια που χρησιμοποιειται συνηθως, ε δεν συμφωνω οτι ειναι αναγκαια ή ευκταια.

    «Δεν θέλω μια πόλη με περισσότερους αυτοκινητόδρομους, λυπάμαι. Θέλω λιγότερα αυτοκίνητα. »

    το να το ευχεσαι δεν προκειται να βοηθησει σε τιποτα, οπως δεν θα βοηθησει και να παραμελεις την πολη μεχρι το κυκλοφοριακο να φτασει στην πληρη ασφυξια.

    Η πολη χρειαζεται σαφως μειωση της κυκλοφοριας των ΙΧ με αυξηση της χρησης ΜΜΜ. Αλλα χρειαζεται και σαφεστατα αυξηση των αυτοκινητοδρομων αντι να εχουμε διαμπερη κυκλοφορια μεσα απο πυκνοκατοικημενες περιοχες.

    Αν Κροτκαγια πραγματικα νομιζεις οτι η αττικη οδος δεν απελευθερωσε σημαντικα τοπικους δρομους, και δεν μειωσε τελικα το νεφος στις πορτες μας, απορω που στηριζεσαι.


  8. SG, στηρίζομαι σε αυτό που βλέπω να συμβαίνει στη γειτονιά όπου μένουν οι γονείς μου (και, θα μου επιτρέψεις να μην αναφέρω ποια είναι, πάντως είναι στα πέριξ του ΟΑΚΑ), η οποία είναι αρκετά πυκνοκατοικημένη και είχε την ατυχία να βρίσκεται σε ίση απόσταση από δύο εξόδους. Η κυκλοφορία έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 40% και το πρόβλημα είναι πραγματικά τεράστιο (ειδικά στις ώρες κοινής ησυχίας, καθώς οι οδηγοί δεν έχουν καμία αγωγή, κοινώς μαρσάρουν και κορνάρουν σαν αγροίκοι ή/και έχουν τη μουσική στη διαπασών, τα ξέρεις αυτά, υποθέτω).
    Στηρίζομαι ακόμα στο γεγονός ότι η Αττική οδός είναι εντελώς πηγμένη στις ώρες αιχμής κυρίως -με βάση τα όσα ακούω από όσους ξέρω να την χρησιμοποιούν, και από μικρη προσωπική πείρα.

    Όσο, για το νέφος, στο κέντρο του Μαρουσιού, στις ώρες αιχμής -και ειδικά το καλοκαίρι- οι τιμές των ρύπων είναι υψηλότερες από το Σύνταγμα.

    Υπάρχουν παραδείγματα. Μια πόλη αποσυμφορίζεται κυρίως όταν βελτιώνεις τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και δίνεις κίνητρα στον -επί χρόνια βολεμένο με το ΙΧ του, στην περίπτωσή μας- πολίτη να μην χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο. Φτιάχνεις χώρους στάθμευσης κοντά στα μετρό, αυξάνεις τα λεωφορεία, επιβάλλεις τους λεωφοριόδρομους και επιτηρείς την χρήση τους, αναπτύσσεις το δίκτυο του μετρό και του τραμ, προσφέρεις όχι πολύ ακριβό εισιτήριο και κυρίως, αποτρέπεις την χρήση του αυτοκινήτου, επιμηκύνεις το ωράριο των ΜΜΜ, προσφέρεις νυχτερινές συγκοινωνίες. Και, έλεος, δεν ευνοείς μια πολιτική δανείων που κάνει τη δόση του αυτοκινήτου λιγότερο ακριβή από τις τσίχλες!

    Γνωρίζω πόλεις που έλυσαν το πρόβλημα, αλλά θέλει ριζικές αποφάσεις: πλήρης απαγόρευση του αυτοκινήτου στο ευρύτερο ιστορικό κέντρο με παράλληλη ουσιαστική ανάπρυξη των ΜΜΜ. Εκεί βέβαια (αναφέρομαι κυρίως σε γαλλικές, ολλανδικές και γερμνανικές πόλεις), το πάρκινγκ είναι πανάκριβο, οι κάτοικοι δεν το σκέφτονται καν να πανε με το αυτοκίνητο ειδικά στο κέντρο. Πλην όμως, έχουν τρόπους να μετάκινηθούν.

    Όχι άλλη άσφαλτος, όχι άλλο μπετόν στην Αθήνα, φτάνει όσο έχει.


  9. (μπαρδόν, μου έχει απαγορεύσει ο Χερρ Κάππα να μιλάω, και εκτονώνομαι εδώ!)

  10. S G Says:

    κροτκαγια καταλαβαινεις φανταζομαι οτι δεν στοιχειοθετησες πουθενα την αληθεια της θεσεως σου.

    Αν καποιος λεει οτι η Αττικη Οδος επιβαρυνει την πολη πρεπει να δειξει οτι χωρις Αττικη Οδο θα ειχαμε

    α) λιγοτερη ρυπανση
    β) συνολικα στην πολη

    Το να μου λες οτι διπλα στις εξοδους ανεβηκε η κινηση δεν λεει τιποτα.
    Επισης δεν λεει αν μου πεις οτι σιγα σιγα ακομα και η Αττικη Οδος φρακαρει. Αφαιρεστε την και φανταστειτε την Αθηνα. Σκετη κολαση.

    κατα τα αλλα για την χρηση των ΜΜΜ εχω συμφωνησει ηδη.

    «Γνωρίζω πόλεις που έλυσαν το πρόβλημα, αλλά θέλει ριζικές αποφάσεις: πλήρης απαγόρευση του αυτοκινήτου στο ευρύτερο ιστορικό κέντρο με παράλληλη ουσιαστική ανάπρυξη των ΜΜΜ. Εκεί βέβαια (αναφέρομαι κυρίως σε γαλλικές, ολλανδικές και γερμνανικές πόλεις), το πάρκινγκ είναι πανάκριβο, οι κάτοικοι δεν το σκέφτονται καν να πανε με το αυτοκίνητο ειδικά στο κέντρο. Πλην όμως, έχουν τρόπους να μετάκινηθούν.»

    καλα εκτος του οτι μιλαμε για χωρες με διαφορετικη νοοτροπια (στην Σουηδια υπουργος μετακινουταν με ποδηλατο) εχεις και ανακριβειες.

    Στην Γερμανια πχ η σταθμευση δεν ειναι πανακριβη, ισα ισα. Επισης η Γερμανια ειναι γεματη αυτοκινητοδρομους.

    Γενικα σε αυτο που διαφωνω ειναι οτι νομιζεις οτι μπορει η Αθηνα να επιβιωσει αγνοωντας τα ΙΧ. Αυτο δεν ισχυει. Χρειαζομαστε τρομερη ενισχυση των ΜΜΜ αλλα και προβλεψη για τα υπαρχοντα και μελλοντικα ΙΧ. Καμμια ευρωπαικη πολη στο μεγεθος της Αθηνας δεν εχει τετοια πληθωρα στενοσοκακων και ελλειψη αυτοκινητοδρομων ή εστω διλωριδων/τριλωριδων αρτηριων.


  11. SG, ξαναλέω πως δεν ζω πλέον στην ΑΘήνα, και πως η άποψή μου βασίζεται στην γνώση που αποκομίζω όποτε και για όσα πάω εκεί. Δεν είπα πως κατέχω την απόλυτη αλήθεια, είπα πως οι πηγές πληροφόρησής μου και η προσωπική μου παρατήρηση με οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα.
    Τέλοσπάντων, θες να μου φέρεις στοιχεία ότι οι ρύποι στην ατμόσφαιρα μειώθηκαν? Και μη μου πεις ότι αν δεν μειώθηκαν φταίνε και άλλοι παράγοντες, όπως η καμένη Πάρνηθα (που πιθανώς να ισχύει), άλλωστε πρόκειται για τη συνολική πολιτική «καίω τα δέντρα/χτίζω μεζονέτες» και αυτοκινητόδρομους.

    Δεν λέω πως μπορεί η Αθήνα να αγνοήσει τα ΙΧ. Λέω πως μπορεί να ασκηθεί μια πολιτική που να καθιστά όχι ελκυστική την απόκτηση ΙΧ, που να καθιστά ελκυστικότερους άλλους τρόπους μετακίνησης. Φυσικά και ΔΕΝ θα εξαφανιστούν τα ΙΧ (αλοίμονο! θα πάριε ο έλληνας τα πόδια του για να μετακινηθεί, έστω και ως το περίπτερο? Μην τρελαθούμε!). Αλλά αν γίνεται ας μπει ένα φρένο στην άυξηση του αριθμού τους, ας αποσυρθούν ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ τα πιο ρυπογόνα, ας εισαχθεί ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ το νέας γενιάς ντίζελ που είναι πιο φιλικό στο περιβάλλον από την βενζίνη (οκ, είναι λιγότερο αποδοτικό, πιάνεις πιο δύσκολα τα 180 στην εθνική, τι κρίμα) κλπ κλπ.

    Το επιχείρημά μου (που θεωρώ αδιάσειστο) είναι πως: όσους δρόμους και να φτιάξεις, αν τα αυτοκίνητα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, πάντα πίσω θα μένεις, πάντα θα γεμίζεις ένα πιθάρι χωρίς πάτο.

    Επίσης, μην είσαι κακοπροαίρετος: ανέφερα 3 χώρες, στις οποίες ισχύουν κάποια Ή όλα αυτά τα μέτρα. Δεν είπα πως όλα τα μέτρα ισχύουν σε όλες τις χώρες. Άσε δε που το ακριβό/φτηνό είναι σχετικό (ανάλογα με την τσέπη και το μέτρο σύγκρισής σου), αλλά όντως στην Γερμανία το πάρκινγκ δεν είναι πχ όσο ακριβό είναι στη Γαλλία.
    Νομίζω πως πρόκειται για λεπτομέρεια πάντως.

    Τέλος, αν κάτι με εκνευρίζει τα μάλα είναι η λογική «οκ, μιλάμε για χώρες με άλλη νοοτροπία». Ναι, άλλη νοοτροπία που αποδίδει καλύτερα από τη δική μας εν προκειμένω.
    Μήπως αντί να αποδεχόμαστε στωικά την «διαφορετικότητα της νοοτροπίας», να κάναμε κάτι για να αλλάξουμε την δική μας πραγματικότητα? Κι αν χρειάζεται ας βάλουμε και λίγο νερό στο κρασί της νοοτροπίας μας, δεν θα πάθει τίποτα το ανεπανόρθωτο η ρωμέικη μαγκιά μας!

    [σόρρυ, πάλι άπλωσα σεντόνι, υπόσχομαι να μην επαναληφθεί].

  12. maurochali Says:

    Συγνώμη που ξεφεύγω από το ενδιαφέρον ζήτημα του πολεοδομικού σχεδιασμού της Αττικής — θα με ενδιέφερε να θίξω την περι συλλογικότητα και συλλογικοτήτων επισήμανση του S G.
    Στην πολιτική ζωή (σε όποιο επίπεδο) το κρισιμότερο ίσως είναι πώς και ποιος/ποιοι ορίζουν τα θέματα συζήτησης και τους τρόπους διεξαγωγής τους. Επειδή μεμονωμένοι πολιτές, όσο ενεργά κι αν συμμετέχουν στην «κοινωνία των πολιτών» (σε αυτό που φαντάζομαι ότι σημαίνει ο όρος) αδυνατούν σε γενικές γραμμές και με καθοριστικό τρόπο να ορίσουν τους όρους και τη θεματολογία της συζήτησης είναι αναγκαία η δημιουργία συλλογικοτήτων. Ένα ενεργός πολίτης ακούει, σκέφτεται, ίσως-ίσως εκφράζεται. Πολλοί ενεργοί πολίτες μαζί συζητούν, αποφασίζουν, δρουν. Έχει μια κάποια διαφορά.
    Για να μην μπερδευόμαστε λοιπόν με όρους και λέξεις: η ελπίδα και η μορφή συζήτησης που κάνει την (δική μας) καρδιά να ανοίγει είναι οι λαϊκές συνελεύσεις που συζητούν και αποφασίζουν για θέματα τα οποία οι ίδιες θέτουν.
    Αν, S G, πιστεύεις ότι τέτοιες λαϊκές συνελεύσεις δεν είναι ευκταίες θα είχε ενδιαφέρον να εξηγήσεις γιατί.

  13. S G Says:

    Κροτκαγια ουτε γω μενω στην Αθηνα, αυτο που λεω ομως ειναι οτι η πληροφορηση σου εχει ενα τεραστιο bias και απορω γιατι δεν το βλεπεις.

    Φαντασου ολη η ρυπανση μιας πολης να περιοριζοταν σε ενα σπιτι. Τοτε ο κατοικος του σπιτιου θα αισθανοταν οτι πνιγεται και η υπολοιπη πολη οτι ελευθερωθηκε. Εσυ πας και ρωτας τον κατοικο του σπιτιου ομως και μου λες οτι ειανι αντιπροσωπευτικος για την πολη.

    «θες να μου φέρεις στοιχεία ότι οι ρύποι στην ατμόσφαιρα μειώθηκαν?»

    νομιζω οτι το εγραψα με καθε ακριβεια, δεν χρειαζεται να δειξω οτι μειωθηκαν οι ρυποι αλλα οτι χωρις αττικη οδο θα ηταν υψηλοτεροι.

    «Και μη μου πεις ότι αν δεν μειώθηκαν φταίνε και άλλοι παράγοντες, όπως η καμένη Πάρνηθα (που πιθανώς να ισχύει), άλλωστε πρόκειται για τη συνολική πολιτική “καίω τα δέντρα/χτίζω μεζονέτες” και αυτοκινητόδρομους.»

    μα συγγνωμη τι λες τωρα, τι σχεση εχει το καψιμο της Παρνηθας με την Αττικη Οδο? Ειμαι 99% υπερ της ΑΟ και 100% κατα του καψιματος της Παρνηθας!

    «δεν λέω πως μπορεί η Αθήνα να αγνοήσει τα ΙΧ. Λέω πως μπορεί να ασκηθεί μια πολιτική που να καθιστά όχι ελκυστική την απόκτηση ΙΧ»

    παμε παλι: δεν διαφωνω με αυτο, διαφωνω ομως οτι με ολα αυτα ξαφνικα θα εξαφανιστουν τα ΙΧ. Αφου δεν θα εξαφανιστουν πρεπει να φροντισουμε να μπορουν να μετακινηθουν χωρις να επιβαρυνουν τοσο πολυ κατοικημενες περιοχες. Ειναι απαραδεκτο οτι τετοιο ποσοστο των διαμπερων μετακινησεων στην πολη γινονται μεσα απο γειτονιτσες και μονολωριδους δρομους.

    «Το επιχείρημά μου (που θεωρώ αδιάσειστο) είναι πως: όσους δρόμους και να φτιάξεις, αν τα αυτοκίνητα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, πάντα πίσω θα μένεις, πάντα θα γεμίζεις ένα πιθάρι χωρίς πάτο»

    α) ποιος ειπε οτι αυξανονται τα ΙΧ με γεωμετρικη προοδο?
    β) τι θα γινει αν αυξανονται πολυ αλλα δεν φτιαχνεις καθολου νεους δρομους?

    Ας το ξαναπω: δεν ειπα ποτε να επικεντρωθουμε στα ΙΧ. Αλλα ας χτισουμε τις απαραιτητες υποδομες εστω για τα υπαρχοντα ΙΧ και ας φροντισουμε με σοβαρες επενδυσεις στα ΜΜΜ να μεινει ο αριθμος τους σε καποια ελεγχομενα επιπεδα.
    Η Αττικη Οδος ηταν υπεραπαραιτητη, δεν ξερω αλλη πολη 5 εκατομμυριων στην ΕΕ που να μην εχει περιφερειακους αυτοκινητοδρομους (η Μαδριτη εχει μαλιστα 3, ταυτοχρονα με ενα απο τα μεγαλυτερα δικτα μετρο στον κοσμο).

    «Άσε δε που το ακριβό/φτηνό είναι σχετικό (ανάλογα με την τσέπη και το μέτρο σύγκρισής σου), αλλά όντως στην Γερμανία το πάρκινγκ δεν είναι πχ όσο ακριβό είναι στη Γαλλία.»

    τι εννοεις σχετικο, σε ευρω τα μετραω ολα. Το παρκαρισμα στην Αθηνα ειναι πιθανοτατα το πιο ακριβο που εχω δει για την πρωτη ωρα παρκαρισματος.

    «Κι αν χρειάζεται ας βάλουμε και λίγο νερό στο κρασί της νοοτροπίας μας, δεν θα πάθει τίποτα το ανεπανόρθωτο η ρωμέικη μαγκιά μας!»

    καλα συγγνωμη σε μενα το λες? γκρινιαζω περισσοτερο απολους για την ελληνικη νοοτροπια, αυτο δεν σημαινει ομως οτι θα σχεδιαζα πολιτικη με ευχολογια. Η νοοτροπια ειναι εδω και δεν αλλαζει σε μια μερα. Προφανως ειναι στοχος να αλλαξει αλλα προφανεστερα η πολιτικη που ασκουμε βραχυπροθεσμα πρεπει να την λαμβανει υποψιν.

  14. S G Says:

    μαυροχαλι δεν εχω καμμια αναγκη απο συλλογικοτητες για να εκφραστω. Η κοινωνια πολιτων θελει πολιτες, οχι προβατα σε μαντρι.

    αυτο δεν σημαινει οτι θεωρω την συμμετοχη σε συλλογους για την προωθηση μιας ιδεας κακη, ισα ισα, αλλα δεν θελω κανεναν να με αντιπροσωπευει. Συμμετεχω οπου θελω, επικροτω οτι μου αρεσει αλλα κανεις δεν μιλαει για μενα.

  15. maurochali Says:

    Καλώς, κανείς δεν αναγκάζει κανέναν που δεν θέλει και κυρίως καμία λαϊκή συνέλευση γειτονιάς δεν αντιπροσωπεύει κανέναν που δεν το θέλει. Στην πραγματικότητα οι λαϊκές συνελεύσεις γειτονιάς, ειδικά στην μορφή που τείνουν να παίρνουν τους τελευταίους μήνες, δεν αντιπροσωπεύουν ούτως ή άλλως, αλλά οργανώνουν τη συλλογική δράση. Γιατί ενίοτε το (κρίσιμο) θέμα δεν είναι τι λες, πώς εκφράζεσαι, ποιος επικροτεί ποιον, αλλά τι κάνεις. Τι κάνεις αύριο, σήμερα, τώρα.
    Δεν ξέρουμε, αν στην «κοινωνία των πολιτών» υπάρχει χώρος για τέτοια πράγματα. Φανταζόμαστε όμως πως σίγουρα θα υπάρχει.

    υγ. Αλήθεια, με το πολίτευμα της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, S G, πώς τα πάτε;


  16. Οκ. Ωραίο πράγμα οι παράλληλοι μονόλογοι.


  17. (maurochali, pardon, βρέθηκα από κάτω σου, αλλά το σχόλιο δεν πήγαινε σε σένα).

  18. S G Says:

    μαυροχαλι η ανιτπροσωπευτικη δημοκρατια ειναι αναγκαιο κακο. Αλλα οταν μπορουμε να αποφευγουμε τους αντιπροσωπους, γιατι οχι?

    «οι λαϊκές συνελεύσεις γειτονιάς, ειδικά στην μορφή που τείνουν να παίρνουν τους τελευταίους μήνες, δεν αντιπροσωπεύουν ούτως ή άλλως, αλλά οργανώνουν τη συλλογική δράση»

    μα τι σημαινει τελοσπαντων συλλογικη δραση? ας ξεκινησουμε με την ατομικη.

    «Γιατί ενίοτε το (κρίσιμο) θέμα δεν είναι τι λες, πώς εκφράζεσαι, ποιος επικροτεί ποιον, αλλά τι κάνεις.»

    και χρειαζεται να το κανω με αλλους, δεν γινεται μονος μου? τα μισα προβληματα της Αθηνας θα λυνοντουσαν αν ο καθενας μονος του δορυσε οπως πρεπει με καποιο αισθημα ατομικης ευθυνης.

    κροτκαγια δεν ξερω για τι πραγμα μιλας, νομιζω σε σενα απαντουσα…

  19. Pavlos Says:

    «…και χρειαζεται να το κανω με αλλους, δεν γινεται μονος μου? τα μισα προβληματα της Αθηνας θα λυνοντουσαν αν ο καθενας μονος του δορυσε οπως πρεπει με καποιο αισθημα ατομικης ευθυνης.»

    Ναι, αλλά αυτοί που συνειδητοποιούν ατομικά ποιο είναι το πρόβλημα και ποια η λύση, αν δεν δράσουν συλλογικά για να πείσουν και τους υπόλοιπους ή να συγκρουστούν με τυχόν συμφέροντα και πολιτικές δεν έχουν και πολύ τύχη στους στόχους τους.

    Έτσι αναπόφευκτα η ατομική συνειδητοποίηση και δράση είναι αδύναμη αν δεν περάσει μέσα από το δρόμο της συλλογικότητας. Το αίσθημα ατομικής ευθύνης βοηθάει και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να το συναντάς σε ανθρώπους σε διάφορες περιστάσεις, ωστόσο δεν αρκεί αφού το σύστημα που ζούμε είναι συνειδητά «ανεύθυνο» και προκλητικά ζημιογόνο για τους πολίτες του…

    Το ζητούμενο που χωράει αρκετή συζήτηση είναι τι είδους συλλογικότητα χρειαζόμαστε. Και φυσικά εδώ ο καθένας έχει τη γνώμη του…

  20. worldcity Says:

    …»τι είδους συλλογικότητα χρειαζόμαστε»…
    Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συλλογικότητα είναι αυτή που έχει δημιουργηθεί στα Εξάρχεια με πρωτοβουλία κατοίκων της περιοχής αλλά και άλλων Αθηναίων.

    Μιλάω για το αυτοδιαχειριζόμενο πάρκο, Ναυαρίνου και Τρικούπη.

    Αναφέρθηκε μόνο στην αρχή του άρθρου. Όποιος γνωρίζει τι εκτυλίσσεται εκεί θα καταλάβει γιατί πιστεύω ότι είναι τόσο σημαντική.

    ευχαριστώ

    worldcity


  21. όλα αυτά πολύ ενθαρρυντικά.

    αν δεν αναλάβει υπουργός οικονομικών και διαχείρησης πόρων ο σεβάσμιος πατήρ εφραίμ ο βατοπαιδικός, δεν θα πάμε μπροστά.

    δεν υπάρχει τομέας που να μην θέλει επανίδρυση, αλλά ας μην σκάμε, πάντα επανιδρύεται η χώρα μετά από κάθε εκλογική αναμέτρηση.

  22. S G Says:

    «Έτσι αναπόφευκτα η ατομική συνειδητοποίηση και δράση είναι αδύναμη αν δεν περάσει μέσα από το δρόμο της συλλογικότητας»

    νομιζω εχουμε προβλημα ορισμου εδω. Προφανως πρεπει να δρουμε ολοι και συχνα να συνεργαζομαστε. Την αναγκη για συλλογικοτητες δεν βλεπω, δηλαδη για υποταξη της ατομικοτητας σε μια αγελη.

    Παρεπιπτοντως πολυ συχνα στην Ελλαδα η συλλογικη δραση καταληγει σε παραβαση νομων και εναν ενοχλητικο ετσιθελισμο. Το οτι μαζευτηκαν 50 ή 500 νοματαιοι δεν τους εδωσε δικαιωμα να καταλυσουν το κρατος ή να επιβαλουν την γνωμη τους στους αλλους. Πληροφορηστε οσο θελετε, ενημερωστε οσο θελετε, αλλα απο κει και περα ο καθε πολιτης εχει ισα δικαιωματα – με βασικο να αποφασιζει για τον εαυτο του εξω απο συλλογικοτητες και καταναγκασμους.

  23. Θέκλα Says:

    Καλησπέρα, σόρι, άσχετο.
    Κλείσατε θέση για μαγειρίτσα ή να σας κλείσω έγώ?
    Μπάι τώρα, πάω για μιζανπλί.
    Δεν αντέχω τις συλλογικότητες και τους καταναγκασμούς, μέρες που’ρχονται. Προτιμώ να εστιάσω στο αρνί και στο κοκορέτσι. Γιατί έτσι.
    Τσάου μπέλλο.

  24. mistounou Says:

    Και κάτι ακόμα: Η αγέλη είναι ο προθάλαμος των ενστίκτων. Αν δεν υπήρχε, δε θα ‘χα τον χρόνο σήμερα να γράψω αυτές τις αράδες και, μόνη μου έγνοια, κάθε γράμμα πιστό στο σχήμα της ορμής του.

    Ορφανή ασφάλεια της ψυχής και το σμάρι με πάει σε περήφανη ανημπόρια. Η λύτρωση έρχεται, όταν εγώ θυμηθώ την ευγνωμοσύνη σε ό,τι καλό με κράτησε στα πόδια μου ίσαμε τώρα. Είναι υπέρογκος ο κατάλογος, ακόμη κι ορφανός, έχεις τα αντίδωρα της ψυχής σου. Είναι αυτονόητη η σημασία της αγέλης, του μαζί. Ορκιστείτε, πως αν όχι το σπουδαιότερο, είναι έστω θεμελιώδες.

    Κι είμαστε μέσα καμπή της παρακμής, 40 χρόνια κομμένη η καλημέρα, τι να κάνεις, τι να πεις; Ο Μεσαίωνας επετεύχθη εντός μας και κάτω από τη μύτη μας γαργαλάει η αδικία. Όταν χαθούν οι αρμοί των αυτονόητων πραγμάτων, είναι γιορτή το σμίξιμο στα θρανία της κοινωνίας. Αλληλοδιδασκόμενοι και ποτέ χαμένοι.

    Συγχαίρω τούτο το μπλογκ -ίσως και κάπου να διαφωνήσω- μα ως το βαθμό που το έχω δει, εκφράζει πολλά από αυτά, που θα ήθελα να τα ξεστομίσω σε μένα και τους γύρω.

    Την καλησπέρα μου.

  25. Herr K. Says:

    απ ολα είχε αυτό το ποστ

  26. maurochali Says:

    Συγγνώμη S G, αλλά μιλώντας γενικά χάνουμε την ουσία. Ας πάρουμε λοιπόν συγκεκριμένo παράδείγμα: ο δήμαρχος Αθηνών, παραβιάζοντας τους νόμους, αποφασίζει να καταστρέψει ένα παρκάκι κόβοντας τα δέντρα του. Αν οι πολίτες (που δεν θέλουν να υλοποιήθει το ευαγές όραμα του δημάρχου) δεν οργανωθούν (είχαν οργανωθεί) σε συλλογικότητα και δεν δράσουν (είχαν δράσει) ομαδικά (σαν αγέλη θα λέγατε εσείς ίσως, και καθόλου δεν θα μας πείραζε) ο δήμαρχος θα (είχε) επιβάλει τον «νόμο και την τάξη» του. Συμφωνούν όλοι μα όλοι οι περίοικοι με την δράση της λαϊκής συνέλευσης; Προφανώς όχι. Έχει ο δήμαρχος τον νόμο και την τάξη (βλ. ΜΑΤ) με το μέρος του; Προφανώς ναι.
    Πάρτε θέση, SG, αν φυσικά θέλετε: είστε με τον δήμαρχο και τα ΜΑΤ ή με την αγελαία λαϊκή συνέλευση; Δυστυχώς στην προκειμένη περίπτωση tertium non datur.

  27. maurochali Says:

    υγ. Για να μην παρεξηγηθούμε: tertium non datur, αν σε ενδιαφέρει τι θα γίνει με το συγκεκριμένο πάρκο. Αλλιώς φυσικά και υπάρχει πλήθος άλλων επιλογών με πρώτη και καλύτερη την (πάντα πολύτιμη) κατάθεση προσωπικής γνώμης σε διάφορους χώρους δημόσιου διαλόγου. Και είναι προφανές ότι αν μόνο αυτό ενδιαφέρει κάποιον/κάποια, τότε οι συλλογικότητες είναι μάλλον άχρηστες.

  28. Θέκλα Says:

    Καλέ? Απάντηξις καμιά?…

  29. maurochali Says:

    Μάνο … λάβε σοβαρά υπόψη σου, την ευγενική επίπληξη της ΘΕκλας.

  30. manos Says:

    Το απολαμβάνω να γίνεται της μουρλής και εγώ να λείπω. Εκτός Αθήνας εκτός γραφείου για μια μικρή ανάπαυλα. Είχαμε και απεργία στις 2 του μήνα, δεν γράψαμε, δεν πειράζει. Εχει δίκιο ο χερ κάππα απ’ όλα είχε αυτό το ποστ από κάτω του. Εχει δίκιο και η Θέκλα για τη μαγειρίτσα της. Οχι δεν έχω κανονίσει. Μάλλον θα ανέβω Κέρκυρα όμως οπότε μπορεί να γνωριστούμε. Μις του νου γλαφυροτάτη και ες γκε ακατάβλητε συντάσσομαι με μαύρο χάλι και κροτ σε γενικές γραμμές. Συχωρήστε μου την απουσία, προτιμώ να απουσιάζω καμιά φορά. Ξέχασα κανέναν;

  31. manos Says:

    Ναι` το Στράτο Φουντούλη, τον Παύλο και τον Γουορλντ Σίτι. Ο τελευταίος αναφέρει ένα σωστό παράδειγμα συλλογικότητας, ο Παύλος σιγοντάρει την υπόθεση του μέλλοντός μας και ο πρώτος μάλλον σαρκάζει την ελληνική ιδιομορφία. Συντάσσομαι μαζί τους.

  32. mistounou Says:

    Ειπα να το ρίξω στην ποίηση, για να κάνω καλύτερο ποδαρικό 😛 Καλημέρα

  33. Θέκλα Says:

    maurochali,

    Σας έχω πει πως σας αγαπώ?

  34. maurochali Says:

    όχι Θεέκλα.

    υγ. Γαμάτη η παρήχηση του π & του σ.

  35. Θέκλα Says:

    maurochali

    Ε, λοιπόν, ήγγικεν η ώρα. Σε αγαπώ.
    Ειδικά όταν μου κάνεις τόσο γαμάτα σχόλια 😉

    (ναι, κάπως σαν ψίθυρος, ε?…)

    (μάνο μη ζηλεύεις, όλοι έχουμε τις αδυναμίες μας… μέχρι κι Εγώ!)

  36. maurochali Says:

    Ὁ Μάνος, Θέκλα; Ὁ Μάνος, καλέ, εἶναι ὑπεράνω. Θα γνωριστεῖτε στὸ νησὶ (ἀλήθεια, πώς δὲν ἔτυχε ὡς τώρα;) καὶ θὰ δεῖς.

    (ἐν τῷ μεταξύ, ψιθυριστὰ-πισιθυριστὰ ὁμολογῶ κι ἐγὼ.)

  37. Θέκλα Says:

    Ε, δεν έτυχε βρε μαυροχάλι μου, αλλά να που θα τύχει, αν πάμε τελικώς στο νησί των Φαιάκων την ίδια εποχή.
    Αδημονώ, δεν μπορώ να φανταστώ πώς είναι.
    Για να δούμε…
    Τι ομολογείς εσύ?

  38. Theorema Says:

    Τρομερό το πολυτονικό 😉

  39. maurochali Says:

    Ναι βρε Θεώρημα, αλλά είδες, η «Θέκλα» δεν το έλαβε υπόψη της καθόλου — δεν θέλησε να εννοήσει ότι το «ὁμολογῶ» με αυτά τα κέρατα στο κεφάλι και την ουρά του δεν χρειάζεται απαραίτητα και άμεσο αντικείμενο. Ότι στην τελική, ακόμα και χωρίς τα κέρατα δεξιά-αριστερά, όταν λες σε κάποιον που σου λέει ότι σε αγαπά ότι ομολογείς, μόνο ένα πράμα μπορείς να ομολογείς. Αντί η ΘΕκλΑ να ψέξει τον πλεονασμό του «κι εγώ», ρωτάει τα αυτονόητα. (Έτσι είναι όμως οι αγάπες, έπρεπε να το ξέρουμε.)

    υγ. Μάνο, συγγνώμη, κάναμε το ωραίο σου ποστ, ξενοδοχείο ψιθύρων. Αλλά βλέπεις ο SG πάνω στο κρίσιμο μας σιχτίρισε.
    υγ. Θέκλα, δεν χρειάζεται να υπομνήσουμε ότι καταχρηστικά δεχόμαστε τον ενικό, στον οποίο μας απευθύνεσαι (και καλά κάνεις) ενώ κανονικά πρέπει να μας μιλάς στον πληθυντικό, ε? …

  40. Θέκλα Says:

    maurochali,

    γλυκάκια μου, η Θέκλα όλα τα καταλαβαίνει, κι είμαι σίγουρη πως το γνωρίζετε καλά, αλλά της αρέσει να ακούει μερικά πράγματα πάλι και πάλι, και με κάθε δυνατό τρόπο.
    Ειδικά κάτι τέτοια σαν αυτά που της λέτε και τη στέλνετε κανονικά, να εδώ πιο πάνω.
    Δεν έχει άδικο λοιπόν που σας βάζει να το ξαναπείτε αυτό το ωραιότατο που της μισοείπατε πριν και μη νομίσατε πως ξεμπερδέψατε, still. Θα βρει τρόπο να σας το ξαναζητήσει 😉

    Επίσης, και το πολυτονικό το παρατήρησε, εννοείται, αλλά ήθελε να σας επαναφέρει με κάποιο τρόπο στο ποστ, και να που σας επανέφερε. Οκ για τον πληθυντικό, όλος δικός σας, πλούσιος και μερακλής.

    Αφιέρωξις: εκείνο το μπόλικο που λέει «πες το μου ξανά πόσο μ’ αγαπάς, αγκαλιά στ’ αστέρια να με πας… κλπ κλπ» -μου διαφεύγει ο τίτλος.
    Η Θέκλα εκτός από γάτα και καπάτσα και κάπως λαϊκάντζα, μα ειλικρινής ψυχή. Δεν πιστεύω να σας πειράζει, ε?…

    Μάνο κάνε δουλειά σου, εμείς σα στο σπίτι μας.

  41. manos Says:

    Τόσα γλυκόλογα από πάνω, ερωτική φωλιά μού το κάνατε. Ας είναι. Η ποίηση δεν αντιστέκεται ποτέ. Τι λέτε κι εσείς μις του νου;

  42. maurochali Says:

    Κοίτα, ΘEκλα, αν κάποιου κι ένα κιχ αρκεί για να εμφανιστούμε γραμμη-συνταγμένα χωρίς χρονοτριβή καμιά, αυτός είναι το ΘEώρημα. Αλλά με την μεγάλη τρίχωρη καρδιά που έχουμε τσιγγουνιές δεν θα κάνουμε (θεέ μου, τι γράφω;).

    υγ. Το μχ διαπνέεται κι εμπνέεται από θερμά φιλολαϊκά αισθήματα (είμαστε και στο μπλογκ του Μάνου, μην το ξεχνάμε). Άρα μόνο τη σκούφια μας δεν πετάξαμε που βρέθηκε μια γνήσια λαϊκή ψυχή να μας αγαπήσει κι εμάς.

    Μάνο, «ερωτική φωλιά» όχι. Πεδίο δημόσιων εξ-ομολγήσεων ίσως.
    Η μιςτουΝου πού είναι, ε…?

  43. Θέκλα Says:

    Μα έχετε βρει ποτέ κάποιον που ΔΕΝ σας αγάπησε εσάς, γλυκάκια μου?… Έναν πείτε μου, έτσι για πλάκα (η Θέκλα καθαρίζει με χλωρίνη Κλινέξ).
    Χαίρομαι που χαρήκατε, γουστάρω να κάνω τον κόσμο να την βρίσκει, ειδικά όταν αυτό τον κόσμο τον γουστάρω τόσο πολύ (κι ας προτιμάτε την άλλη, τεσπά, θα κάνω τα στραβά μάτια).
    Άντε, παύω τώρα και μου φαίνεται θα ανοίξω μπλογκ που θα το ξέρετε μόνο εσείς. Έτσι, για να έχουμε και την άνεσή μας να ομολογούμε και να εξομολογούμε (-αι) ό,τι μας περάσει από τη γκλάβα στο έτσι.
    Μάνο, μερσί για τη φιλοξενία και μπαρδόν για τη φλυαρία, αλλά ένεκα η συμπάθεια και ο εκρηκτικός και ασυγκράτητος χαρακτήρας μου, δεν μπορώ να μαζευτώ, ξέρεις τώρα.

    Φιλιά, έχω να κατσαρώσω το μουστάκι σήμερα, μεγαλοβδόμαδο δεν πάνε κομμωτήριο, δεν κάνει.

  44. Theorema Says:

    Ακριβό μου (ή μάλλον ακριβά μου),
    έμαθα πως η ομάδα ταξίδευε και είναι σε πολιτική συγκέντρωσις σήμερα, εξ ου και οι απουσίες. Μετά θα ακολουθήσουν κολασμένες ρακές και ατέρμονες συζητήσεις, φαντάζομαι.
    Σόρρι που επεμβαίνω, αλλά μιας και ρωτήσατε κι έτυχε να γνωρίζω, είπα να σας ησυχάσω.

    Επίσης, δεν απαντώ εδώ επί της ουσίας. Πάω δίπλα και σας αφιερώνω εξαιρετικά εντός ολίγου 🙂
    Σας φιλώ.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: