Η δικαίωση μιας επιλογής

Μαρτίου 12, 2009

(Τι προτιμάς; Να μισοκρύβεσαι μια ζωή ή να κάτσεις τρία χρονάκια μέσα να διαβάσεις τα βιβλία σου και να επιστρέψεις κοντά μας έτοιμος για δράση;)

(Εντάξει, θα παραδοθώ. Δίκιο έχεις, τι είναι τρία χρονάκια…)

cellgreen

Μέρες χούντας έρχονται, άρα οι επίλεκτοι τραμπούκοι των δολοφονικών μηχανισμών του παρακράτους πέφτουν στα μαλακά – είπε το Ανθρωπάκι.

Μόνο 12 χρόνια; αναρωτήθηκε ο Φάνης. Δηλαδή, με τα 3/5 όπου να ‘ναι θα κυκλοφορεί ελεύθερος.

Στα σκοτεινά βαδίζουμε, προς ένα νέο βάναυσο αστυνομικό κράτος, είπε ο Μάνος.

Παιδιά, έχουμε ευθύνες κι εμείς, έγραφε το σημείωμα του Γαρέλα. Μια σοβαρή πολιτική υπόθεση εκφυλίστηκε σε μια απλή ποινική δίκη, καθώς δεν αναδείχθηκαν επαρκώς οι πολιτικοί ρόλοι επιτιθέμενων και θυμάτων της επίθεσης, δεν φάνηκε ποιος χτύπησε και γιατί, δεν προβλήθηκε η ουσία του χτυπήματος, η αιτία, λες και ήταν ένα μεμονωμένο συμβάν που προκάλεσαν κάποιοι θερμοκέφαλοι. Αυτοκριτική σύντροφοι και ετοιμότητα.

Ψηφίσαμε την εισήγησή του ομόφωνα.

:

Advertisements

28 Σχόλια to “Η δικαίωση μιας επιλογής”

  1. το βυτίο Says:

    ομόφωνα ψηφίσαμε την εισήγηση του Γαρέλα, ομόφωνα όμως και του εισαγγελέα.
    φαίνεται ότι βολεύεται το σύστημα με τη προβολή όλων των υποθέσεων ως απλών ποινικών δικών. Είπαμε στη δημοκρατία τους δεν υπάρχουν πολιτικά εγκλήματα. Τα χειρότερα έρχονται.

    με τις παρενθέσεις της αρχής πάντως διαφωνώ. Για κανέναν δεν μπορώ να ζητήσω περισσότερο εγκλεισμό. Οι φυλακές θέλουν μπουλντόζα & γκρέμισμα. Αυτό ισχύει για όλους.


  2. βυτίο, βάζεις ένα πολύ σημαντικό θέμα. Από την άλλη βέβαια, εφόσον βρίσκεσαι εντός του συστήματος, παίζεις (και) με τους όρους του. Ένας από αυτούς είναι και τα «σωφρονιστικά καταστήματα», στενά δεμένα με το «περί δικαίου αίσθημα», την «διαδικασία επανένταξης» κ.λπ.

    Οι εγκλεισμοί ταιριάζουν σε αυτό το σύστημα.

    Αλλά:
    -περιμένατε κάτι καλύτερο; Η εκδίκαση της ζαρντινιέρας εν μέσω Δεκεμβρίου έδειξε το δρόμο.
    -όσο για τις ευθύνες, μετά χριστόν προφήτες. Κι έχω υπόψη μου πόσο γαργάρα είχε γίνει το ζήτημα από ορισμένους τότε. Για λόγους πολύ φτηνούς και τιποτένιους.

    Κρίμα.

  3. το βυτίο Says:

    κροτ, αν παίζεις με τους όρους του συστήματος δεν μπορείς να φωνάζεις να παύσουν οι διώξεις για τους συλληφθέντες του Δεκεμβρίου & να διαδηλώνεις για τους φυλακισμένους. Ή επικαλείσαι το Νόμο και την αυστηρότητα ή όχι.
    Θα πας και θεσμικά (δεν το αφήνω απ’ έξω αυτό το κομμάτι) αλλά πάντα έχοντας στο νου τον απώτερο στόχο. στη συγκεκριμένη περίπτωση, δε μπορείς να ζητάς να σαπίσει στη φυλακή κάποιος όταν η σκέψη σου είναι η κατάργηση του εγκλεισμού. Μπορείς να μιλήσεις όμως για πολιτικό έγκλημα & για σχέσεις χτυπήματος με πολιτικά κόμματα & πρόσωπα & θεσμούς.

    και κάτι άσχετο: στο ποστ αυτό ο Μάνος δίνει ένα πολύ ωραίο παράδειγμα στον Τεό πως συνθέτεις το δύσκολο σήμερα, πατώντας πάνω στη σκόνη της ιστορίας.
    σόρυ για το σεντονι


  4. Συμφωνούμε Βυτίο. Και στα δύο.
    Προτιμώ το Μάνο από τον τεό, έτσι κι αλλιώς!

  5. manos Says:

    Στρεφόμαστε κατά του αστικού κράτους και των μηχανισμών του σημαίνει αντιστρέφουμε την καταπίεση. Σαφώς και απαιτούμε καταδίκες για τους ανθρώπους των μηχανισμών του παρακράτους. Και στο εργατικό κράτος, θα υπάρχει σίγουρα καταπίεση και φυλακές για όσους απειλούν το δικαίωμα του λαού σε μια άλλη κοινωνία.

    Το ενάντια σε ποιον στρέφεις τη βία και ποια βία είναι πολιτικό ζήτημα, ταξικού συσχετισμού. Είναι και ζήτημα πολιτισμού. Σαφώς διεκδικείς ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης για όλους τους κρατούμενους. Πάντως βυτίο, διαφωνούμε σοβαρά στο ‘γκρέμισμα των φυλακών’.

  6. maria Says:

    Βέβαια, στην περίπτωση του Περίανδρου το θέμα δεν νομίζω πως είναι αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε για το γκρέμισμα των φυλακών. Ο χρυσαυγίτης θα βγει από την φυλακή σύντομα έχοντας εκτίσει τα 3/5 της ποινής του, όχι επειδή κάνει χρήση των ευεργετικών διατάξεων – έφόσον αυτές υπάρχουν όλοι αδιακρίτως δικαιούνται τα ωφελήματά τους – αλλά επειδή απλούστατα το εφετείο έκρινε ότι ήθελε να σκοτώσει μόνο τον Κουσουρή και όχι και τους άλλους δύο, σχετικά με τους οποίους δέχτηκε ότι σκοπός του ήταν απλώς η πρόκληση σωματικής βλάβης, άρα πρόκειται για ελαφρύτερα εγκλήματα που έχουν υποπέσει σε παραγραφή. Του επιβλήθηκε δηλαδή ποινή για ένα μόνο έγκλημα.
    Επομένως, πέρα από το ότι δεν αναδείχτηκε το συγκεκριμένο ως πολιτικό έγκλημα, και ευθύνη για τούτο έχει σαφώς και η αριστερά στο σύνολό της, ακόμα και θεωρούμενο ως κοινό ποινικό έγκλημα είναι «ύποπτη» η αξιολόγησή του και φαίνεται να εξυπηρετεί τις σκοπιμότητες που όλοι φανταζόμαστε. Το ποινικό δίκαιο στην υπηρεσία του παρακράτους λοιπόν. Κι έτσι η περίφημη αστική δημοκρατία πάει άλλη μια φορά περίπατο…οπότε για ποιο γκρέμισμα φυλακών μιλάμε, εδώ ζητούμενο είναι γι’ άλλη μια φορά τα αυτονόητα

    Μάνο, το σχόλιο είναι μεγάλο, αλλά στο χρωστούσα!

  7. manos Says:

    Μαρία! Σαρωτικό το πέρασμά σου!


  8. Μάνε, απέκτησες μουστάκια?!?!?!?!

  9. manos Says:

    Πλάκωσε η φιλελεύθερη συμμαχία…

  10. το βυτίο Says:

    μάνε το όλο θέμα είναι στο «εργατικό κράτος» (ή όπως θες πες το) να ελαχιστοποιηθεί η καταπίεση. Η έννοια της τιμωρίας δεν πρέπει να θεωρείται κάτι αναπόφευκτο για τις μελλοντικές κοινωνίες.
    Το να λέμε ότι οι συνθήκες μέσα στις φυλακές είναι θέμα πολιτισμού, είναι λογικό αλλά λίγο. Η βία, ειδικά αυτού του είδους, θεσμοθετημένη, οργανωμένη, ιεραρχική & πειθαρχημένη, ανήκει στα όπλα του σημερινού κράτους. Εμείς ή την αφήνουμε κατά μέρος ή απλά επιδιώκουμε την αλλαγή των συσχετισμών.
    Δε μπορούμε να μιλάμε για ελευθερία εννοώντας απλά ότι η θέση των ενεργών πολιτικών αντιπάλων είναι στα κελιά.


  11. Βυτίο, νομίζω πως ο Μάνος διαχωρίζει τοέγκλημα βάσει της κοινωνικής δομής και του ποιος το διαπράττει έναντι ποίου.
    Περίμενε λίγο και θα σου πει ότι τους εχθρούς του λαού τους κρεμάμε!

    (ένα ωραίο ζητηματάκι είναι, βέβαια, πώς ορίζεται η έννοια του «εχθρού του λαού»? Να ρωτήσουμε το Μαγιακόφσκυ?).


  12. Μάνε, κάνουμε διαφωνισμό στο προβοκάρισμα? χο χο χο!

  13. xamogelo Says:

    τι θέλει να πει ο ποιητής;;;

  14. manos Says:

    Συζητάμε με τους ήρωες του Τσίρκα από τις Ακυβέρνητες πολιτείες την απόφαση του Εφετείου για τον Περίανδρο. (Στην πορεία βέβαια ξέφυγε η συζήτηση, ως συνήθως)

  15. manos Says:

    Βυτίο, κάποιοι από τους ενεργούς πολιτικούς αντιπάλους, ναι ίσως τελούν υπό περιορισμό προσφέροντας αναγκαστικά τις υπηρεσίες τους. Κάποιοι υπερενεργοί (πράκτορες, προβοκάτορες κλπ) μπορεί να είναι και στη στενή. Η τάση θα είναι προς τη μείωση της καταπίεσης όμως, έχεις δίκιο.

    Στο θέμα μας, είναι όπως τα λέει η Μαρία. Μιλάμε για πολιτικό έγκλημα οργάνων του αστικού κράτους κατά του κινήματος. Καμία επιείκεια από τη μεριά μας. Εχουν εξασφαλισμένη επιείκεια από το σύστημα και τη δικαιοσύνη τους.

  16. manos Says:

    Κροτ, νομίζω ότι συμφωνούμε στα σημερινά, μέχρι την άλλη κοινωνία θα έχουμε καιρό να το συζητάμε.

  17. Herr K. Says:

    Βυτίο, με συγχωρείς αλλά δεν πρόκειται για πολιτικούς αντιπάλους. Πρόκειται για οιονεί κρατικούς λειτουργούς.

  18. maurochali Says:

    ρε συ Μάνο, κάποιους λόγους θα έχει η αριστερά που το «άφησε» στην πράξη το ζήτημα. Αυτούς θα είχε νόημα να τους βλέπαμε. Καλή είναι η αυτοκριτική, αλλά — όπως θα ξέρεις καλύτερα εσύ ως Μάνος Σιμωνίδης — τις περισσότερες φορές είναι προπέτασμα καπνού. Αυτοί οι λόγοι κι οι αιτίες είναι που μας νοιάζουν περισσότερο τώρα και όχι αν το εφετείο «διόρθωσε» προς το εντελώς αναμενόμενο και κανονικό την «παραφωνία» του πρωτόδικου δικαστηρίου..

  19. manos Says:

    Καλώστον. Πέρα από τη γενική αμηχανία της και την απροθυμία της να αλλάξει το συσχετισμό βίας με πολιτικούς όρους (και όχι φυσικά με καλάσνικοφ) η αριστερά δεν μας δείχνει κάτι άλλο. Δες τη στιγμή που ζούμε τώρα, να οργιάζουν οι κινητήριοι μοχλοί τής προς τα δεξιά ανασύνταξης του σκηνικού και η αριστερά να δοξάζει τα παλιομοδίτικα μουστάκια της ή το άφτερ σέιβ για πιο νεανικές επιδερμίδες. Το χαστούκι όμως που της σημαδεύει το πρόσωπο, δεν το βλέπει.
    Κι όμως, η ουσιαστική αυτοκριτική, που δεν είναι προπέτασμα καπνού, είναι το άλλο μισό του επαναστατικού προγράμματος.

  20. manos Says:

    Φυσικά, με υπερβαίνεις όπως κλείνεις το σχόλιό σου από τα αριστερά. Αναμενόμενο βέβαια, το γράφει με απλά λόγια ο κύριος Κ.

  21. maurochali Says:

    υπάρχουν πολλοί τρόποι, Μάνο, να δεις την συγκεκριμένη υπόθεση και επομένως να εκτιμήσεις τις ευθύνες της αριστεράς γενικά, της εξωκοινοβεουλευτικής αριστεράς ειδκότερα σε αυτήν. Ένας τρόπος είναι να σκεφτείς κάπως αφηρημένα για το γιατί δεν θέλαμε/μπορέσαμε να αναδείξουμε σήμερα σε σημαντικό πολιτικό ζήτημα την δίκη ενός φασίστα, πρωτοπαλλίκαρου μιας ορδής που πήγε να σκοτώσει συντρόφους μας. Η (κάπως) αφηρημένη αυτή οπτική δεν μας πηγαίνει πολύ μακριά εν προκειμένω νομίζω.
    Ένας άλλος τρόπος είναι να σκεφτούμε κάπως πιο συγκεκριμένα, να βάλουμε το 1998 στη συζήτηση και να αναρωτηθούμε, μήπως ό τρόπος που σταθήκαμε σήμερα απέναντι στη δίκη του φασίστα έχει να κάνει με την εντελώς λανθασμένη πρόσληψη που θελήσαμε να επιβάλουμε στους αγώνες εκείνης της χρονιάς, βαφτίζοντας (το γράφω εντελώς συνοπτικά) την ήττα νίκη και κάνοντας το χτύπημα στους συντρόφους κομμάτι αυτής της εικόνας. Ο δρόμος αυτός είναι πολύ πιο δύσκολος — ο άλλος όμως δεν πάει πουθενά.
    Για την γενική αμηχανία σήμερα θα συμφωνήσουμε. Αλλά αν είναι να δούμε τους λόγους που μας οδήγησαν σε συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές σχετικά με την συγκεκριμένη υπόθεση πρέπει, νομίζω, να σκάψουμε λίγο στο πρόσφατο παρελθόν. Αυτό μπορεί να είναι και για το σήμερα όχι εντελώς αδιάφορο.
    (1/3 μχ — γιατί το θέμα είναι οπωσδήποτε λεπτό)

  22. manos Says:

    Το ’98 είχες ανάγκη να πιστέψεις πως μπορείς να νικήσεις, σήμερα έχεις ανάγκη να ορίσεις καλύτερα τι σημαίνει νικάω.

  23. maurochali Says:

    Θα συμφωνήσω απολύτως για το σήμερα. (Καταλαβαίνει ότι το για το τότε διατηρώ πολύ σημαντικές επιφυλάξεις.)

  24. manos Says:

    Και πάλι δίκιο έχεις, αφού το παρελθόν έχει τη συνήθεια να αλλάζει διαρκώς

  25. maurochali Says:

    το παλληκάρι τους, ο ειρηνικός αδιόριστος εκπαιδευτικός-γυμναστής έπιασε κιόλας ξανά δουλειά:
    http://www.tvxs.gr/v7641
    (για το άλλο περιστατικό το οποίο αναφέρεται στην ίδια είδηση απλώς δεν μπορώ να γράψω τίποτα.)

  26. manos Says:

    Δεν ξέρω τι είναι πιο βίαιο` να διαβάζεις τέτοια νέα ή να ακούς τη φράση ‘καταδικάζουμε τη βία απ’ όπου και αν προέρχεται’.

  27. Herr K. Says:

    Το να διαβάζεις τέτοια νέα. Το «καταδικάζουμε τη βία» σου κλείνει το μάτι και σου χαϊδεύει γλυκά γλυκά τ’ αυτιά.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: