Αυτά που έρχονται

Σεπτεμβρίου 16, 2008

Αυτά που έρχονται δε λένε τ’ όνομά τους.
Ερχονται αθόρυβα, με άηχες κραυγές.
Συμβαίνουν τώρα, μα δεν ξέρεις τ’ άγγιγμά τους
και τα μπερδεύεις με το φαγωμένο χτες.

Αυτά που έρχονται δεν πρέπει να φοβάσαι,
δεν τιμωρούν, δεν παίρνουν προγραφές
από ανοιχτά παράθυρα περνάνε
και από πόρτες που είχες πάντα ανοιχτές.

Αυτά που έρχονται συχνά σε δοκιμάζουν
και σου ζητάνε όρκο στη σιωπή
των ηδονών την ώρα τη χλευάζουν
προστάζοντας θυσία κι υποταγή.

Αυτά που έρχονται δεν έρχονται με βία
θα σε χτυπήσουνε στην πλάτη φιλικά
σαν πάψει της ανατροπής η φλυαρία
και θα ‘χουν έτοιμα τα συνθηματικά.

25 Σχόλια to “Αυτά που έρχονται”

  1. Theorema Says:

    Τα επικίνδυνα

    «Είπε ο Μυρτίας (Σύρος σπουδαστής
    στην Aλεξάνδρεια· επί βασιλείας
    αυγούστου Κώνσταντος και αυγούστου Κωνσταντίου·
    εν μέρει εθνικός, κ’ εν μέρει χριστιανίζων)·
    «Δυναμωμένος με θεωρία και μελέτη,
    εγώ τα πάθη μου δεν θα φοβούμαι σα δειλός.
    Το σώμα μου στες ηδονές θα δώσω,
    στες απολαύσεις τες ονειρεμένες,
    στες τολμηρότερες ερωτικές επιθυμίες,
    στες λάγνες του αίματός μου ορμές, χωρίς
    κανέναν φόβο, γιατί όταν θέλω —
    και θάχω θέλησι, δυναμωμένος
    ως θάμαι με θεωρία και μελέτη —
    στες κρίσιμες στιγμές θα ξαναβρίσκω
    το πνεύμα μου, σαν πριν, ασκητικό.» »

    (Κ. Καβάφης)

    Αυτά που έρχονται, τα επικίνδυνα, μπλεγμένα μέσα στο χρόνο, που δεν φοβίζουν μα συνετίζουν, που δεν αποκλείουν μα ευνοούν, που σε δοκιμάζουν, σε ανταμείβουν και σε ετοιμάζουν για κάτι πιο μεγάλο.
    Δεν φοβάμαι ό,τι παραμένει ανθρώπινο.
    Μόνο αυτό.

  2. maurochali Says:

    «σαν πάψει της ανατροπής η φλυαρία», όταν πια σωπάσει η προπαγάνδα εις εαυτούς, όταν πια τολμήσεις να δεις πως ό,τι έρχεται δεν το ξέρεις. Τις έχεις όμως ανοιχτές τις πόρτες;

    υγ. μην απασχολείσαι πολύ με τα εγκεφαλικά και αυτάρεσκα λογοπαίγνια του μαυροχαλι. Είναι τα παραπροϊόντα μιας επαγγελματικής διαστροφής.Θα είναι πιο συγκρατημένο στο εξής. Αυτό όμως δεν θα έπρεπε να ισχύει μόνο για το μαυροχαλι. Πολλοί εχούν επαγγελματικές διαστροφές που παράγουν ακατανόητα.

  3. manos Says:

    Θεώρημα, τα ανθρώπινα συχνά μάς ξεγελούν. Να υποτάξουμε το σώμα μας στο σώμα της ανθρωπότητας. Να βγούμε λίγο από τον εαυτό μας. Δε φτάνει μόνο θεωρία και μελέτη.

    Μαυροχάλι, πολύ σωστό. Αυτό είναι ακριβώς το πνεύμα του κειμένου. Οι πόρτες μας δοκιμάζονται, δεν είμαι σίγουρος αν θα αποδειχθούν αρκετά ανοιχτές. (Μου αρέσουν τα λογοπαίγνια, μη λογοκρίνεσαι, υπάρχει αυτό που λες αλλά είναι αδυναμία κατανόησης περισσότερο παρά διαστροφή, και ναρκισσισμός επίσης, αλλά μπορούμε να το ξορκίσουμε)

  4. manos Says:

    Καλωσήρθες, Αποσπερίτη. Σε ευχαριστώ πολύ!

  5. Herr K. Says:

    Τι έγινε, εξακολουθούν να έρχονται;

  6. manos Says:

    Τώρα τα βλέπουμε πιο καθαρά, Χερ Κάπα. Δεν έχω κάτι καλύτερο να αναφέρω.

  7. Herr K. Says:

    Τουλάχιστον σταματήσαν να χλευάζουν των ηδονων την ώρα; 🙂

  8. manos Says:

    Δύσκολο να απαντήσει κανείς σε αυτό, μην προκαλούμε και το Θ.

  9. Theorema Says:

    Το Θεό, ναι!
    Μην, γιατί ζυγώνει σ/κ και ουαί κι αλλίμονο!…

    😉

  10. Herr K. Says:

    Σιγά Θεώρημα, δεν είμαι κουφός!
    και μετά σου λέει «Αυτά που έρχονται δε λένε τ’ όνομά τους. Ερχονται αθόρυβα…» Αθόρυβα mon oeil

  11. manos Says:

    Ερχονται αθόρυβα κραδαίνοντας τον πλάστη…

  12. Θεός Says:

    Θεώρημα, παίζει να εννοούν εσένα τα παλιόπαιδα.

  13. Θεός Says:

    (Αν και ο πλάστης είμαι εγώ)

  14. Theorema Says:

    Θεέ μου, φύλαξέ τους από τον πλάστη μου!!!!
    Κινδυνεύουν και δεν το έχουνε πάρει καν χαμπάρι!…
    Τολμάνε να τα βάζουμε μαζί ΜΑΣ!

  15. Herr K. Says:

    Θεώρημα, κι εσύ μιλας με το Θεο; (το υποπτευόμουνα)

  16. Θεός Says:

    Τι να σου πω Θεώρημα, κι εγώ υπάλληλος είμαι. (Κλεμμένο)

  17. Theorema Says:

    Χέρι χέρι με τον Πλάστη,
    με τον πλάστη ανά χείρας,
    να, ο κι ο Ορθόδοξος μπουκάρει,
    και το σκαλπ θα σας το πάρει!…

    Μετανοείτε! Σας προειδοποιώ.

  18. manos Says:

    Καλή βδομάδα, Χερ Κάπα.

  19. Herr K. Says:

    Καλή βδομάδα Μάνο !
    Θεώρημα, όλοι μ’αφήσατε μόνο να τα βγάζω πέρα με τους ορθόδοξους από τη μιά και τους άθεους από την άλλη το Σαββατοκύριακο…

  20. Theorema Says:

    Ναι, κύριε Κάπα, τραβάτε με κι ας κλαίω, κι άμα κλαίω τι σας κάνω, η φάση…


Σχολιάστε

